آخرین اخبار و مقالات

نسخه جدید Gmail به زودی منتشر می شود

نسخه جدید Gmail به زودی منتشر می شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / تکنولوژی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

۴ اشتباه رایج در سئو

۴ اشتباه رایج در سئو

گروه خبری شرکت نرم افزاری فرداد / مقاله

مقوله سئو به قدری گسترده و حائز اهمیت است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. درصد خطا در آن بسیار بالاست و چنانچه بدون آگاهی دست به اقدامی بزنید ممکن است به ضرر شما تمام شود و زحماتتان هدر رود. پس باید با آگاهی کامل و مطالعات پیوسته قدم‌های استواری را بردارید. در این مقاله قصد داریم شما از وجود ۴ اشتباه رایج در سئو مطلع سازیم و همچنین راه جلوگیری آن را نیز به شما بگوییم. (سئو و بهینه سازی تخصصی سایت یکی از خدمات گروه فرداد است.)

اشتباه رایج در سئو

اشتباه رایج در سئو ممکن است برای هر فردی که صاحب وبسایت است رخ دهد و مشکلات زیادی را برای او به وجود آورد. برای اینکه بتوانیم مطمئن رفتار کنیم باید اطلاعات خوبی کسب کنیم و شک و تردید را در انجام فعالیت‌های خود کنار بگذاریم. ۴ موردی که در نظر گرفتیم اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند

۱- اجتناب از ابزارهای تحلیلی

تهیه یک سایت زیبا که غنی محتوای اصولی و ظاهری استاندارد باشد، خوب است؛ البته اگر بخواهیم در نتایجی که از سایت باید حاصل شود اغماض نکنیم و چشم‏‌هایمان را نبندیم. یک اشتباه رایج در سئو در میان افراد کم تجربه، خودداری در بهره‌‏گیری از ابزارهای تحلیلی است.
این روش به شما اجازه می‏‌دهد که فعالیت‌های وبسایت خود را تحت نظر بگیرید و بتوانید امکان بهبود و رسیدن به وضعیت مطلوب را در آینده فراهم کنید.

راه‌حل مشکل

منابع زیادی در دسترس شما است، که یکی از آن ابزار تحلیلی گوگل یا همان Google analytics است. این سایت به شما نشان می‏‌دهد که بازدیدکنندگان کجا قرار دارند و ترافیک حاصل از سایت در صفحات مختلف چقدر است یا بازدیدکننده چه صفحاتی را نمی‌‏تواند بخواند و…
یکی دیگر از کاربردهای خوب ابزارهای تحلیلی این است که قادر است مشاهده کند که بازدید کننده چند وقت به چند وقت از سایت دیدار می‏‌کند. شما می‏‌توانید تعداد افرادی که از طریق اخبار روزنامه‏‌ها، متن‏های دانلود شده، رسانه‏‌های مختلف (ویدئو، موزیک اگر قابلیت کاربردی داشته باشد)، پست‏‌های وبلاگ و متقاضیان دریافت اطلاعات و… را که از سایت شما بازدید دارند، پیدا کنید.

۲- غیرانحصاری بودن عناوین

یک اشتباه دیگر که به‌طور مداوم دیده می‌شود، غیراختصاصی بودن عنوان‏های انتخابی است. عنوان از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چون دقیقا آنچه را که شما از صفحات سایت انتظار دارید توصیف می‏‌کنند. وقتی یک کاربر، شرکت شما را با موتورهای جستجو پیدا می‏‌کند، لینک شما با برچسب عنوان صفحه اصلی سایت مشخص می‏‌شود. بازدید کننده می‏‌خواهد عنوان شما را روی دیگر شاخه‏‌های سایت یا صفحات دیگر ببیند.

راه‌حل مشکل

اغلب کسب و کارها به اشتباه، دارای برچسب عنوانی مشابه برای صفحات مختلف سایت‏شان هستند. این یک مشکل است چون تمایز صفحات مختلف برای خوانندگان و موتورهای جستجو غیرممکن است. برای اجتناب از این موارد برای هر صفحه به طور اختصاصی عناوین مرتبط و جذابی ایجاد کنید تا متن دقیق‌‏تر توصیف شود.

۳- بهینه‌سازی کلمات کلیدی اشتباه 

 

کلمات کلیدی همیشه مهم هستند اما اغلب مورد توجه قرار نمی‌‏گیرند و بدرستی استفاده نمی‏‌شوند. بهینه‏‌سازی کلمات کلیدی اشتباه، به راحتی انجام می‌شود اما در صورتی که تجربه زیادی از سئو در کاربرد کلمات کلیدی ندارید، ممکن است در این کار با مشکل روبرو شوید.

 

keyword-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa

راه‌حل مشکل

اگر کلمات کلیدی را هر چه بیشتر اختصاصی انتخاب کنید، در جستجوی شرکت شما موثر است. برای مثال، شما صاحب یک فروشگاه وسایل لوکس هستید و برای بهبود سئوی وبسایت خود تحقیق می‏‌کنید. استفاده از لغت وسایل خانه بعنوان یک لغت کلیدی به اثربخشی کلمات میز، کمد، مبل و… کمک نمی‌کند.
مطمئن باشید که اگر کلمه مورد استفاده، خاص باشد، به اندازه کافی برای مخاطبانی که شما را جستجو می‏‌کنند جذاب خواهد بود.

۴- کیفیت ضعیف متن

داشتن یک متن اصلی، منحصر بفرد و با کیفیت بهترین موردی است که موفقیت وبسایت شما را در زمینه سئو تضمین می‏‌کند. یک وبسایت دارای کیفیت برتر، دارای شانس بیشتری در رده‏‌بندی بالاتر در بین وبسایت‌های دیگر است. این امر مربوط به تحلیل و تحقیق شما روی عناوین نوشت‏ه‌ای خودتان است و اعتباری ایجاد می‏‌شود که در طولانی مدت شما را به‌عنوان رفرنس یا منبع برای دیگران تعریف می‌کند. پس باید حواستان به این اشتباه رایج در سئو باشد تا از روی بی‌حوصلگی محتوای بی کیفیت تولید نکنید.

راه‌حل مشکل

از منابع استاندارد و مفید برای تهیه محتوای خود کمک بگیرید و هرگز سعی نکنید متون کپی شده را مورد استفاده قرار دهید. همیشه تولید کننده محتوا باشید تا ارزش کارتان محفوظ بماند.